Algemene Voorwaarden – BEAU-T huidkliniek Webshop


Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die geplaatst worden via de webshop van BEAU-T huidkliniek (beauthuidkliniek.be).
Door een bestelling te plaatsen verklaart de klant zich akkoord met deze voorwaarden.

1. Identificatie


BEAU-T huidkliniek BV, 0797.513.016
Burgemeester Tayaertstraat 2, 8500 Kortrijk, België
Tel: 056 980 080
WhatsApp: 0492 42 16 79
E-mail: hallo@beauthuidkliniek.be
Website: beauthuidkliniek.be

2. Toepasselijkheid


Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten die via de webshop van BEAU-T huidkliniek tot stand komen.
Afwijkingen zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk schriftelijk overeengekomen.

3. Aanbod en prijzen


Alle prijzen op de website zijn uitgedrukt in euro en inclusief btw. Prijzen zijn onder voorbehoud van fouten en wijzigingen.
Indien een prijs onjuist blijkt, heeft BEAU-T huidkliniek het recht de bestelling te annuleren mits terugbetaling van de reeds betaalde bedragen.

De prijs geldt exclusief levering en andere kosten en inclusief btw. Bij een online bestelling zal de totale prijs, inclusief alle kosten en belastingen, beschikbaar zijn voor de klant alvorens de bestelling wordt geplaatst.

De leveringskosten zijn steeds ten laste van de klant.

4. Bestelling en betaling


De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant de bestelling bevestigt en de betaling voltooit.
Betalingen gebeuren via de aangeboden betaalmethodes op de webshop. Bestellingen worden pas verwerkt na ontvangst van de betaling.

Bij BEAU-T huidkliniek kunnen klanten behandelingen reserveren. 

Indien een klant een gemaakte afspraak wenst te annuleren, dient dit uiterlijk 48 uur voor het geplande tijdstip te gebeuren. 

Bij laattijdige annulering of het niet verschijnen op de afspraak ("no-show") behoudt BEAU-T huidkliniek zich het recht voor om 50% van de prijs  van de geboekte behandeling in rekening te brengen. Deze vergoeding wordt beschouwd als een redelijke schadevergoeding voor de gereserveerde tijd en middelen.

5. Levering


BEAU-T huidkliniek streeft ernaar bestellingen binnen de aangegeven termijn te leveren.
Indien levering vertraagd is, wordt de klant hiervan zo snel mogelijk op de hoogte gebracht.
Het risico van verlies of beschadiging gaat over op de klant vanaf het moment van levering.

De levering geschiedt op de afgesproken plaats, indien geen plaats van levering werd overeengekomen, geschiedt zij op het adres van de klant. De goederen worden geleverd zoals bepaald in de orderbevestiging.

De leveringstermijn wordt steeds aangegeven op de orderbevestiging. Deze leveringstermijn is louter richtinggevend.

In het geval van vertraging door de leverancier van BEAU-T huidkliniek, onafhankelijk van de wil van de BEAU-T huidkliniek, bij het leveren van de nodige producten, wordt de verbintenis tot levering van de bestelling in hoofde van BEAU-T huidkliniek uitzonderlijke opgeschort. BEAU-T huidkliniek zal de klant hierover onverwijld informeren.

6. Herroepingsrecht


Consumenten hebben het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen.
Producten die om hygiënische redenen niet teruggestuurd kunnen worden (zoals geopende cosmetica of verzorgingsproducten), zijn hiervan uitgesloten.
Meer informatie en het standaardformulier zijn beschikbaar in de herroepingsinformatie op de website.

7. Retourneren


Retourzendingen gebeuren steeds op kosten van de klant, tenzij anders overeengekomen.
De klant is verplicht de goederen zorgvuldig te verpakken bij terugzending. Onvolledig of beschadigd teruggestuurde producten kunnen worden geweigerd.

8. Garantie


De wettelijke garantie van 2 jaar is van toepassing op consumenten.
Klachten over zichtbare gebreken moeten binnen 7 dagen na ontvangst schriftelijk gemeld worden.
De garantie geldt niet voor schade veroorzaakt door verkeerd gebruik of normale slijtage.

9. Aansprakelijkheid


BEAU-T huidkliniek is niet aansprakelijk voor indirecte schade of gevolgschade.
De totale aansprakelijkheid is steeds beperkt tot het bedrag van de bestelling.

10. Klachtenregeling


Klachten kunnen schriftelijk of per e-mail worden ingediend bij BEAU-T huidkliniek.
Binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht ontvangt de klant een inhoudelijke reactie.
Indien geen oplossing gevonden wordt, kan de klant beroep doen op de geschilleninstanties vermeld op de website (waaronder het Europese ODR-platform).

11. Toepasselijk recht en deelbaarheid overeenkomst


Op deze overeenkomst is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.
In geval van geschillen zijn de rechtbanken van het arrondissement West-Vlaanderen, afdeling Kortrijk, bevoegd.

Indien er bijzondere voorwaarden worden opgenomen op de offerte, factuur of overeenkomst en deze voorwaarden verschillen van de algemene voorwaarden, hebben deze bijzondere voorwaarden voorrang op de algemene voorwaarden, hoewel de overige algemene voorwaarden een aanvullende werking hebben en onverwijld van toepassing blijven. De algemene voorwaarden of inkoopvoorwaarden van de klant of een derde partij zijn in geen geval van toepassing in de relatie tussen de klant en BEAU-T huidkliniek.

De bepalingen van de volledige overeenkomst tussen de klant en BEAU-T huidkliniek zijn deelbaar en indien één of meer van deze bepalingen ongeldig worden verklaard, dan zal dit de geldigheid van de overige bepalingen niet aantasten.

Indien een bepaling als overmatig ruim of nietig wordt verklaard, zal de bepaling, niettegenstaande dit feit, uitvoerbaar zijn tot het maximum toegelaten bij wet. Indien een bepaling als volledig ongeldig wordt beschouwd, zal de bepaling vervangen worden door een bepaling die zo dicht mogelijk het economische effect en de bedoeling van de partijen van de ongeldig verklaarde bepaling benadert.

Klachten- en Protestprocedure – Beau-t huidkliniek


Bij Beau-t huidkliniek BV streven wij naar een uitstekende klantenservice en kwalitatieve producten.
Toch kan het voorkomen dat u een klacht of bezwaar heeft. Hieronder leest u hoe u dit kunt melden en hoe wij hiermee omgaan.

1. Indiening van klachten


Klachten kunnen schriftelijk of per e-mail worden ingediend via onderstaande gegevens:

E-mail: hallo@beauthuidkliniek.be
Adres: Burgemeester Tayaertstraat 2, 8500 Kortrijk, België

Gelieve bij uw klacht steeds uw bestelnummer en een duidelijke omschrijving van het probleem te vermelden.

2. Bevestiging van ontvangst


Na ontvangst van uw klacht sturen wij binnen 5 werkdagen een bevestiging dat uw klacht in behandeling is genomen.

3. Behandelingstermijn


Wij streven ernaar om elke klacht binnen 14 dagen inhoudelijk te beantwoorden.
Indien een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt de klant binnen 14 dagen op de hoogte gesteld met een indicatie wanneer een inhoudelijk antwoord kan worden verwacht.

4. Oplossing


Beau-t huidkliniek BV zal alles in het werk stellen om uw klacht naar tevredenheid op te lossen.
Indien er geen oplossing kan worden gevonden, kan u zich wenden tot een onafhankelijke geschilleninstantie of gebruik maken van het Europese ODR-platform.

5. Europese geschillenbeslechting (ODR)


Indien u als consument een geschil niet rechtstreeks met ons kunt oplossen, kunt u via het online geschillenbeslechtingsplatform (ODR) van de Europese Commissie een klacht indienen:
https://ec.europa.eu/consumers/odr

6. Toezichthoudende instantie


Voor klachten die niet rechtstreeks met Beau-t huidkliniek BV opgelost kunnen worden, kan u zich eveneens wenden tot de Federale Overheidsdienst Economie,
KMO, Middenstand en Energie, Koning Albert II-laan 16, 1000 Brussel, België.

Verwijzing naar het ODR-platform – Beau-t huidkliniek


Conform de Europese regelgeving informeren wij consumenten over de mogelijkheid om gebruik te maken van het
Online Dispute Resolution (ODR) platform van de Europese Commissie bij geschillen.

Het ODR-platform is toegankelijk via de volgende link:
https://ec.europa.eu/consumers/odr


Via dit platform kan u als consument een klacht indienen met betrekking tot producten of diensten die online zijn aangekocht,
en zo proberen om buitengerechtelijk tot een oplossing te komen.


Wij wijzen erop dat u klachten ook altijd rechtstreeks aan ons kan richten via hallo@beauthuidkliniek.be.
Wij streven ernaar om elke klacht in onderling overleg tot een oplossing te brengen.